Välkommen till RocknRoll-Farsans blogg



lördag 24 april 2010

Köpt nya barnkläder från Ziggys

RocknRoll mamman ligger utslagen i soffan (firmafesten från helvetet)och Elsa den lilla hulliganen röjer runt i lägenheten som en torped.
Som miljömedveten optimist tror jag att vi alla kan göra en skillnad jag försöker alltid göra bra val sen får yttre omständigheter och plånboken en del att säga till om med.
Här kommer jag tipsa o trixa om schyssta barnkläder grejor och små vardagsting.
Jag vill reclaima rätten att som pappa oxå kunna vara konsument till mitt barn att vi farsor är precis lika köpstarka och medvetna om vad vi klär de små korvarna i. för det är en jungel där ute så många affärer o e affärer riktar allt sitt fokus på mammorna som målgrupp,blinkande små webshops i ljusrosa med pluttinutti namn och prinsess indikationer.

Det mesta i klädväg kommer från Ziggys barnkläder.

Jag är konsument jag vill shoppa snygga kläder men jag vill oxå att det ska finnas lite vett och karma i det hela kan jag känna mig en smula miljöhjälte eller genusdiggare i hela köp hysterin så är jag mer en nöjd.


Nu ska jag baka kladdkaka, kommer släktingar i morgon eftersom Elsa fyllt 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar